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Astrid LUCAS-GRONDIN

Astrid Lucas - directrice digitale

Résumé

Result-driven professionnal and accomplished in determining most optimal digital strategy for companies. Strong background in E-Commerce thanks to 10 years engaged in e-shops launches and management for 6 brands. In textile then in sport industry. In addition, 10 years of skills development over the entire product lifecycle: from design to retail, for online and offline channels. Skills: #Digital Strategy #Management E-commerce business and P&L #BtoB & BtoC websites #Online stores and marketplaces launches #Amazon (Wholesale, Marketplace, Advertising platform) #Digital project management #Traffic acquisition #Customer loyalty and relationship #Product and operational marketing #Textile product expertise Softwares : #Magento 1 & 2 #Salesforce Commerce (ex Demandware) #Prestashop #Akeneo #Qlik #Google analytics #Teradata #Smartfocus #Splio #Sendinblue #CBR #Cegid

Expériences professionnelles

Global head of e-commerce excellence

Lacoste

Depuis le 02 janvier 2023

Global head of commercial activation

Lacoste

De Juin 2021 à Janvier 2023

E-commerce director

Tecnifibre

De Mai 2019 à Mai 2021

- E-Commerce strategy definition and deployment (Wholesale, marketplace, E-Commerce, omnichannel)
- C-Level Executive, responsible for E-Commerce business plan, P&L, budget
- Launches of the European B2B E-Commerce websites
- Amazon EU openings in Wholesale (Vendor central) and marketplace (Seller central)
- Digital Transformation and education

- Définition et déploiement de la stratégie e-commerce (Wholesale, marketplace, e-commerce, omnichannel)
- Responsable Business plan, P&L, budget et ressources E-commerce
- Wholesale : déploiement de l’Eshop B2B sur 4 pays, digitalisation commandes de mise en place et réassort, optimisation conversion et UX, conduite du changement ADV et FDV, adoption clients
- Amazon : lancement Wholesale (Vendor central) et marketplace (Seller central), campagnes AMS
- Optimisation des process internes pour gagner en efficacité collective (déploiement Microsoft Teams, mise en place base de données produits et base de données clients)

www.eshop.tecnifibre.com

E-commerce director

VFB LINGERIE SA

De Mai 2016 à Avril 2019

- Deployment of the e-commerce strategy for four lingerie brands (Bestform, Variance, Lou, Vanity Fair)
- Member of the baord / Head of Business Unit and P & L e-commerce
- Management of the websites replatforming projects and 3rd parties
- Development of e-commerce sales
- Customer service optimization
- Skill improvement of digital and transversal teams

- Déploiement de la stratégie e-commerce pour 4 marques de lingerie (Bestform, Variance, Lou, Vanity Fair)
- Membre du CODIR / Responsable de la business unit et du P&L e-commerce
- Pilotage de la refonte des sites en masse et des prestataires
- Développement de l’activité e-commerce
- Optimisation du service client
- Montée en compétence des équipes digitales et transverses

www.lou-lingerie.fr
www.bestform-lingerie.fr
www.variance-lingerie.fr
www.vanityfair-lingerie.fr

E-commerce senior manager / dim.fr

Hanesbrands Inc.

De Juillet 2011 à Avril 2016

- Support DIM brand in the deployment of its digital strategy.
- Manage the launch of the first e-commerce website WWW.DIM.FR in full delegation in 2012, then the internalization of the activity in 2014.
- Management of e-commerce roadmap and 3d parties
- Sales Development, Customer Database, Traffic and Awareness
- Customer service management

- Accompagnement de la marque DIM dans le déploiement de sa stratégie digitale.
- Pilotage du lancement du 1er site e-commerce WWW.DIM.FR en full délégation en 2012, puis de l'internalisation de l'activité en 2014.
- Management de la roadmap e-commerce et des agences externes.
- Développement des ventes, de la base de données clients, du trafic et de la notoriété
- Pilotage du service client

www.dim.fr

Responsable gestion & merchandising shop in shop / chantal thomass

DBApparel

De Septembre 2009 à Juillet 2011

- Scope: 54 shops in shops (department stores and Orcanta shops)
- Store sales development and improvement of the product offer visibility
- Management of merchandising in shops
- Sales force animation


- Gestion de 54 shops in shops (Galeries Lafayette - Printemps - Bon Marché - Orcanta)
- Pilotage de l’offre, de l’animation et de l’image de la marque Chantal Thomass
- Animation des équipes de vente

www.chantalthomass.fr

Chef de produit / chantal thomass

DBApparel

De Septembre 2002 à Septembre 2009

- Definition and deployment of the product and operational marketing strategy
- Functional project manager for the corporate website
- Definition of E-Commerce strategy: 3 years P&L, launch plan and specifications requirements, selection of service providers
- Definition and follow-up of global sales forecast


- Définition et déploiement de la stratégie marketing produit et opérationnelle
- Chef de projet fonctionnel du site internet institutionnel
- E-commerce : définition de la stratégie e-commerce et du P&L à 3 ans, constitution du dossier de lancement, rédaction cahier des charges et sélection des prestataires
- Définition et suivi des prévisions de vente globales marque

www.chantalthomass.fr

Patronnière lingerie / chantal thomass

DBApparel

De Septembre 1998 à Septembre 2001

All sizes development (40 products per year, grading software: Gerber)

Patronage et gradation de 15 nouvelles formes par saison sur logiciel Gerber

www.chantalthomass.fr

Responsable de création / marillages

MARILLAGES

De Avril 1997 à Septembre 1998

Design, development, management and sale of a 25 wedding dresses collection

Création, gestion et vente d’une collection de 25 robes de mariées

Parcours officiels

Institut Français de la Mode – Management – Management – 2002 – Mastère Spécialisé Management de la Mode et du Luxe

Compétences

Experience Client
Gestion pertes et profits
Analyse des performances
Taux de conversion
Satisfaction client
Premiumization
Efficacité organisationnelle
Gestion commerciale
Stratégie d’entreprise
Parcours client
Indicateurs de performance
analyse de marché
Travail d’équipe
e-commerce
fashion
Textiles
product marketing
trade marketing
management
creative direction