Résumé
Result-driven professionnal and accomplished in determining most optimal digital strategy for companies. Strong background in E-Commerce thanks to 10 years engaged in e-shops launches and management for 6 brands. In textile then in sport industry. In addition, 10 years of skills development over the entire product lifecycle: from design to retail, for online and offline channels. Skills: #Digital Strategy #Management E-commerce business and P&L #BtoB & BtoC websites #Online stores and marketplaces launches #Amazon (Wholesale, Marketplace, Advertising platform) #Digital project management #Traffic acquisition #Customer loyalty and relationship #Product and operational marketing #Textile product expertise Softwares : #Magento 1 & 2 #Salesforce Commerce (ex Demandware) #Prestashop #Akeneo #Qlik #Google analytics #Teradata #Smartfocus #Splio #Sendinblue #CBR #Cegid
Expériences professionnelles
Global head of e-commerce excellence
Lacoste
Depuis le 02 janvier 2023
Global head of commercial activation
Lacoste
De Juin 2021 à Janvier 2023
E-commerce director
Tecnifibre
De Mai 2019 à Mai 2021
- E-Commerce strategy definition and deployment (Wholesale, marketplace, E-Commerce, omnichannel)
- C-Level Executive, responsible for E-Commerce business plan, P&L, budget
- Launches of the European B2B E-Commerce websites
- Amazon EU openings in Wholesale (Vendor central) and marketplace (Seller central)
- Digital Transformation and education
- Définition et déploiement de la stratégie e-commerce (Wholesale, marketplace, e-commerce, omnichannel)
- Responsable Business plan, P&L, budget et ressources E-commerce
- Wholesale : déploiement de l’Eshop B2B sur 4 pays, digitalisation commandes de mise en place et réassort, optimisation conversion et UX, conduite du changement ADV et FDV, adoption clients
- Amazon : lancement Wholesale (Vendor central) et marketplace (Seller central), campagnes AMS
- Optimisation des process internes pour gagner en efficacité collective (déploiement Microsoft Teams, mise en place base de données produits et base de données clients)
www.eshop.tecnifibre.com
E-commerce director
VFB LINGERIE SA
De Mai 2016 à Avril 2019
- Deployment of the e-commerce strategy for four lingerie brands (Bestform, Variance, Lou, Vanity Fair)
- Member of the baord / Head of Business Unit and P & L e-commerce
- Management of the websites replatforming projects and 3rd parties
- Development of e-commerce sales
- Customer service optimization
- Skill improvement of digital and transversal teams
- Déploiement de la stratégie e-commerce pour 4 marques de lingerie (Bestform, Variance, Lou, Vanity Fair)
- Membre du CODIR / Responsable de la business unit et du P&L e-commerce
- Pilotage de la refonte des sites en masse et des prestataires
- Développement de l’activité e-commerce
- Optimisation du service client
- Montée en compétence des équipes digitales et transverses
www.lou-lingerie.fr
www.bestform-lingerie.fr
www.variance-lingerie.fr
www.vanityfair-lingerie.fr
E-commerce senior manager / dim.fr
Hanesbrands Inc.
De Juillet 2011 à Avril 2016
- Support DIM brand in the deployment of its digital strategy.
- Manage the launch of the first e-commerce website WWW.DIM.FR in full delegation in 2012, then the internalization of the activity in 2014.
- Management of e-commerce roadmap and 3d parties
- Sales Development, Customer Database, Traffic and Awareness
- Customer service management
- Accompagnement de la marque DIM dans le déploiement de sa stratégie digitale.
- Pilotage du lancement du 1er site e-commerce WWW.DIM.FR en full délégation en 2012, puis de l'internalisation de l'activité en 2014.
- Management de la roadmap e-commerce et des agences externes.
- Développement des ventes, de la base de données clients, du trafic et de la notoriété
- Pilotage du service client
www.dim.fr
Responsable gestion & merchandising shop in shop / chantal thomass
DBApparel
De Septembre 2009 à Juillet 2011
- Scope: 54 shops in shops (department stores and Orcanta shops)
- Store sales development and improvement of the product offer visibility
- Management of merchandising in shops
- Sales force animation
- Gestion de 54 shops in shops (Galeries Lafayette - Printemps - Bon Marché - Orcanta)
- Pilotage de l’offre, de l’animation et de l’image de la marque Chantal Thomass
- Animation des équipes de vente
www.chantalthomass.fr
Chef de produit / chantal thomass
DBApparel
De Septembre 2002 à Septembre 2009
- Definition and deployment of the product and operational marketing strategy
- Functional project manager for the corporate website
- Definition of E-Commerce strategy: 3 years P&L, launch plan and specifications requirements, selection of service providers
- Definition and follow-up of global sales forecast
- Définition et déploiement de la stratégie marketing produit et opérationnelle
- Chef de projet fonctionnel du site internet institutionnel
- E-commerce : définition de la stratégie e-commerce et du P&L à 3 ans, constitution du dossier de lancement, rédaction cahier des charges et sélection des prestataires
- Définition et suivi des prévisions de vente globales marque
www.chantalthomass.fr
Patronnière lingerie / chantal thomass
DBApparel
De Septembre 1998 à Septembre 2001
All sizes development (40 products per year, grading software: Gerber)
Patronage et gradation de 15 nouvelles formes par saison sur logiciel Gerber
www.chantalthomass.fr
Responsable de création / marillages
MARILLAGES
De Avril 1997 à Septembre 1998
Design, development, management and sale of a 25 wedding dresses collection
Création, gestion et vente d’une collection de 25 robes de mariées